czwartek, 8 stycznia 2015

Całoroczne wyzwanie - zmień nawyki!

























Wpadłam na dość ciekawy pomysł. Jako, że w tym roku jestem pełna niesamowitej motywacji do działania i czuję, że uda mi się spełnić moje noworoczne cele, postanowiłam, że podzielę się z wami moim całorocznym wyzwaniem :)


Ale od początku - czy mieliście kiedyś tak, że powtarzaliście sobie "od jutra zacznę codziennie biegać" albo "od jutra będę pić 2 litry wody dziennie"? I niestety to jutro nigdy nie nastąpiło...
Ja tak miałam i wciąż mam. "Od jutra będę codziennie sprzątać pokój", "od jutra ograniczę internet", "od jutra to", "od jutra tamto" - i tak w nieskończoność. Stwierdziłam więc, że nowy rok będzie bardzo dobrą okazją do wyrobienia w sobie nawyków - takich, które znacznie ułatwią mi życie lub po prostu zastąpią te złe, których - przyznam się bez bicia - wyuczyłam się niechcący dość sporo. Ponoć człowiek potrzebuje 21 dni, by zmienić nawyki, tak więc... do dzieła!

Zadanie jest proste - potrzebujesz tylko kartkę i długopis. Porwij kartkę na 12 kawałków i na każdym wypisz 12 nawyków, których chciałbyś się wyuczyć w tym roku. Każda kartka przypada na każdy miesiąc. 

Ja wykorzystałam do tego karteczki samoprzylepne i złożyłam je na pół, po czym wymieszałam. W ten sposób każde kolejne wyzwanie będzie niespodzianką :) 
W tym miesiącu wypadło mi "ograniczyć pudelka" - tak, przyznaję się bez bicia, że lubię sobie poczytać gorące ploteczki. Pierwszy dzień - zaliczony.

Możecie także stworzyć sobie tabelkę, by móc wykreślać minione dni zadania, przykładowo taką:
Wszystko zależy od Ciebie :) Życzę powodzenia! 




 Florence and the machine - Shake it out